Een CRM-systeem als rechterhand bij de organisatie van beurzen en markten

Het organiseren van een beurs of markt is geen eenvoudige taak en er komt enorm veel bij kijken. Van het regelen van een geschikte locatie tot aan het afbreken van de stands na afloop; je zult alles van begin tot eind tot in de puntjes moeten verzorgen. Een CRM systeem kan van grote betekenis zijn bij het organiseren van beurzen, markten en andere promotionele evenementen waar handel wordt gedreven. In dit artikel lees je waar een CRM-systeem je precies bij kan ondersteunen.

Klantrelaties opbouwen

Met een CRM-systeem kun je een overzichtelijk en compleet klantenbestand opbouwen. Dit begint bij het verzamelen van je klanten, leveranciers en andere relaties waarmee je gaat samenwerken voor, tijdens en na de beurs. Je kunt een eigen klantportaal integreren, zodat alle partijen heel eenvoudig bij de benodigde informatie kunnen, zonder dat ze jou telkens moeten contacteren. Het is zelfs mogelijk om een integratie te doen met de Kamer van Koophandel, zodat alle gegevens van je klantrelaties altijd volledig up-to-date zijn. Op die manier wordt post nooit meer naar het verkeerde adres verstuurd.

Administratie integreren

Het bijhouden van de boekhouding is natuurlijk een groot onderdeel wanneer je een beurs organiseert. Je doet het toch in de eerste plaats omdat je geld mee wil kunnen verdienen, en een degelijk CRM-systeem biedt je de mogelijkheid om alle administratie op één plek bij te houden. Daarbij is het heel eenvoudig om overzichten te genereren, zodat je in één oogopslag kunt zien of je jouw doelen gaat behalen of dat je wellicht hier of daar wat aanpassingen zult moeten maken.

Marketing

Een evenement zonder marketing is geen evenement. Als je geen reclame maakt voor de aankomende beurs zal je weinig standhouders aantrekken, net zo min als bezoekers. Een CRM-systeem kan de marketing voor een groot deel uit handen nemen. Zo is het bijvoorbeeld heel eenvoudig gerichte prognoses te maken, krijg je elke lead of verkoopkans duidelijk in het vizier en is de volledige route van informatieaanvraag tot verkoop heel eenvoudig vast te leggen. Het is toch je voornaamste doel om nieuwe klanten binnen te halen, niet waar?