Gefeliciteerd. Welkom in de beurs wereld en het directe contact met je klanten. Het avontuur gaat beginnen. Ik doe het al een tijdje en heb er heel veel plezier in. Ik sta met mijn miniaturen winkel een keer of 9 per jaar op beurzen, van heel klein naar de grootste van Europa in mijn branche gebied en elke beurs die ik bezoek geeft me de motivatie om nog meer uit een beurs te halen. Maar wat heb ik gedaan om mijn stand relatief populair te maken? Dat lees je hieronder.
Allereerst heb ik hype gecreëerd door helemaal niks te zeggen over dat ik beurzen ga bezoeken, maar houdt ik met elke klant die in mijn webwinkel iets aanschaft persoonlijk contact. Dit is op zich al een heel werk maar wel belonend op later tijdstip, heb ik mogen ervaren. Je ziet dan ook dat klanten terug blijven komen en je hebt de helft van je reclame al gemaakt. Blijf er ook contact mee hebben als ze niks kopen voor een tijd.
Daarna ben ik beurzen gaan bezoeken om te kijken welke beurs voor mij een leuke eerste beurs was. Dit was Impact in Eindhoven (als Eindhovenaar eerst een thuiswedstrijd). Toen alles in kannen en kruiken was, ben ik mijn vaste klanten, die toen al heel graag een praatje maakte, gaan vragen wat ze eigenlijk allemaal op een beurs terug wilde zien en ben daar een gedeelte van mijn assortiment omheen gaan bouwen.
Begin een maand of twee massaal te adverteren aan je vaste klanten dat je daar staat en ben niet bang om eens flink wat korting te geven voor deze klanten. Denk hierbij dan aan 15% van je normale verkoopprijs. Als je het goed doet verdien je toch genoeg. Heb je dit goed gedaan, zul je meteen resultaat zien, zodra de deuren opengaan. Jouw vaste klanten staan voor je in de rij en kopen je hele tent leeg. Dit wordt gezien door andere bezoekers en jouw beurscarrière is gestart.